Kropki i My
Popularnym sposobem na urozmaicenie szkolnej rutyny jest świętowanie tzw. nietypowych dni. Jednym z nich jest MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI, który obchodzony jest od 2009 roku i nawiązuje do uniwersalnych wartości: współpracy, kreatywności i odwagi. To okazja do odkrywania talentów, budowania wiary we własne możliwości. Wszystko zaczęło się w amerykańskiej Iowie, gdzie kreatywny edukator Terry Shay przedstawił swoim podopiecznym książkę Petera Reynoldsa „The Dot”. Jest to opowieść o przemianie, jaką dzięki wspierającej nauczycielce, przechodzi wątpiąca w siebie dziewczynka. Niezwykła podróż rozpoczyna się od małej kropki postawionej na papierze jako znak. Od tamtej pory tysiące dzieci i dorosłych na całym świecie odkrywa przy okazji Dnia Kropki swoje możliwości. Uczniowie, nauczyciele, wychowawcy w naszej szkole 15.09. zorganizowali wiele działań, które pomagały dzieciom odkryć talenty, poznać mocne strony i je zaprezentować. Historia małej Vashti, która odważyła się uwierzyć w siebie, zainspirowała społeczność do włączenia się w obchody Międzynarodowego Dnia Kropki. Było wesoło, trochę refleksyjnie, bardzo kreatywnie i kropkowo. Młodsi i starsi włożyli ubrania w kropki, grochy i kółka, wspaniałe stroje tematycznie związane były z tym świętem. Nie zabrakło też odważnych i spontanicznych, którzy namalowali sobie kolorowe piegi nie tylko na twarzach, ale także na dłoniach i nogach. Wszyscy obejrzeli film „The Dot-Kropka” i wykonali różne „kropkowe” zadania na papierze, w komputerze. Tworzyli kropkowe dzieła sztuki, nawet z guzików, poznali alfabet Brailla, Morsa, szyfrowali napisy, utrwalali znaczenie kropek na lekcjach, odkrywali je w środowisku. Uczniowie postawili w zeszytach swoją kropkę – symbol odwagi i gotowości do zmiany. To był wspaniały i niezapomniany dzień! Trzeba wierzyć we własne możliwości, postaramy się pamiętać o tym przez cały rok.