Deklaracja dostępności
w Zespole Szkół w Bukowsku
Zespół Szkół w Bukowsku ul. Sanocka 3, zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://zsbukowsko.bukowsko.pl
Status pod względem zgodności z ustawą.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do dyrektora szkoły pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna.
Zespół Szkół mieści się w trzech budynkach: ul. Sanocka 3, ul. Bieszczadzka ,
ul. K. Kochańskiej 1, kod: 38-505 Bukowsko .
Szczegółowy opis budynku.
Zespół Szkół umiejscowiony jest w trzech budynkach: budynek główny Szkoły Podstawowej przy ul. Sanockiej 3, budynek Samorządowego Przedszkola przy ul. K. Kochańskiej 1 oraz budynek tzw. Wikarówki przy ul. Bieszczadzkiej.
Działalność dydaktyczno- wychowawcza szkoły jest prowadzona we wszystkich budynkach.
Obsługa administracyjna uczniów, rodziców i innych osób jest prowadzona w budynku Szkoły Podstawowej.
Siedziba szkoły podstawowej jest budynkiem jednopiętrowym. Przy szkole znajdują się 2 parkingi oraz podjazd dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Przy budynku szkoły brak wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Do szkoły prowadzą trzy wejścia. Przy wejściach od strony parkingów są schody. Nie jest zamontowana barierka i nie ma też odpowiedniej rampy umożliwiającej wjazd wózkiem osobie ze szczególnymi potrzebami. Konieczna jest pomoc innej osoby.
Wejście główne do budynku szkoły jest na poziomie gruntu i jest dostosowane dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Drzwi wejściowe posiadają szerokość pozwalającą na wjazd wózkiem inwalidzkim. Drzwi otwierają się na zewnątrz, wejście prowadzi do szatni dla dzieci, świetlicy i sali gimnastycznej. Następne drzwi prowadzą do głównego korytarza. Przy wejściu do budynku znajduje się wideo domofon, połączony ze świetlicą, umieszczony w taki sposób, iż osoba korzystająca z wózka inwalidzkiego i uczniowie mają możliwości skorzystania z niego.
Poruszanie się po budynku jest możliwe dla osób ze szczególnymi potrzebami tylko na parterze. W budynku brak windy, co może stanowić barierę dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Na parterze znajduje się toaleta, która jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Budynek nie jest wyposażony w pochylnie, platformy podnośne ani systemy informacji głosowych. Nie ma również zainstalowanych pętli indukcyjnych wspomagających osoby niedosłyszące. W budynku szkoły nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabo widzących.
Wyjścia ewakuacyjne są oznakowane odpowiednimi elementami odblaskowymi.
Osoby z niepełnosprawnościami mają prawo wstępu do budynku z psem asystującym. Nie obowiązują żadne dodatkowe ograniczenia w tym zakresie.
Dwa pozostałe budynki nie są dostosowane architektonicznie do osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Konieczna jest pomoc innej osoby.
Pracownicy szkoły nie posiadają kompetencji w zakresie języka migowego. Placówka nie posiada informacji dotyczącej rozkładu pomieszczeń w formie wizualnej, dotykowej czy głosowej.
W przypadku ewakuacji, zostanie wyznaczony pracownik do pomocy osobom ze szczególnymi potrzebami.