Uczniowska Supermoc
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w ogólnopolskim projekcie: "Tydzień Uczniowskiej SuperMocy", który połączyliśmy z Code Week, czyli „ Europejskim Tygodniem Kodowania w Europie”. Robiliśmy pióra do naszych skrzydeł mocy, zdobywaliśmy wspólnie szczyty gór nawet Góry Refleksji, polecieliśmy w kosmos z robotami, odkrywaliśmy gwiazdy. Poznaliśmy gwiazdki, które są wokół nas i chodzą szkolnymi korytarzami, mają swoje pasje, zainteresowania. Każdy wie, że jest ważny, ma mocne strony i może świecić swoim blaskiem. Nauczyciele zorganizowali zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, spotkanie z panią psycholog, podczas których uczniowie mieli szansę poznać siebie oraz swoje mocne strony. Dodatkowo p. pedagog przygotowała tematyczną gazetkę ścienną. Warto bowiem wiedzieć, na czym można oprzeć swój życiowy fundament, na jakie cechy własnego charakteru można liczyć, na jakie umiejętności można postawić, podczas mierzenia się z nowymi zadaniami i różnymi sytuacjami, często trudnymi i stresującymi. Dzięki wiedzy o swoich zaletach możemy precyzyjnie określić swoje możliwości i podołać wyzwaniu. Wiedza o mocnych stronach dodaje skrzydeł, unosi, podnosi na duchu – powoduje, że mocno wierzymy w siebie i dużo łatwiej pokonujemy strach i stres. Mówienie o swoich walorach zaczyna się od umiejętności nazywania swoich emocji, ich rozpoznawania i regulowania, świadomości, że wszystkie emocje są ważne i potrzebne. Dzięki pasji żyjemy pełnią życia. To ona nas ożywia, daje radość, wzbudza pozytywne uczucia i emocje oraz ładuje nasze akumulatory. Dodaje siły i energii do działania. Nie podcinajmy skrzydeł i nie gaśmy w nikim światła.
Na lekcjach języka polskiego dodatkowo uczniowie kodowali bez komputera, wykorzystywali teksty lektur od „Akademii pana Kleksa” przez „Mikołajka” i „Bajki robotów” po treści z nauki o języku. Doskonalili swoje funkcje poznawcze, głównie koncentrację, precyzję, dedukcję, dokładność i koordynację oraz logiczne myślenie. Nauka kodowania pomaga wszystkim zrozumieć otaczający nas świat, który ulega ciągłym zmianom. Inni kodowali na komputerach w pracowni. Podjęte różnorodne aktywności wzmocniły poczucie własnej wartości wśród uczniów oraz odkryły ich talenty.
Niech Wasze SuperMoce wzniosą się wysoko, niech wzrastają i się mnożą.